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Pedrazza Racing Cars
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Dieses sehr innovative, performancestarke und leichte Rennfahrzeug wurde für den ambitionierten Motorsporteinsteiger sowie routinierten Rennfahrer gleichermaßen konzipiert. Es kann alles was ein Nachwuchs Formel Rennauto auch kann, ist aber motorisch ausbaufähig, bietet einen zweiten Sitzplatz und schützt den Piloten zuverlässig vor den gefürchteten Formel Auffahrunfällen. Der PRC FPR6 entspricht dem CN2000 Liter Reglement und leistet mit dem modernsten Honda Motorenaggregat bis zu 280PS.

 

Die technischen Daten des PRC FPR6

ENGINE
Type Honda K20A
Number of cylinders 4
Cylinder block in cast aluminium R 90°
Number of valves 16
Pneumatic pneumatic distribution
Total displacement 1999,62 cm³
Piston bore 86,02-86,04mm x 86
Engine weight < 82kg
Injection EFI electronic injection
Ignition EFI 4
Power (HP) 255 HP at 7500
Torque (Nm) 260 Nm at 3900
 Overhaul engine / gearbox NEW

CHASSIS

Frame Aluminum space frame concept – black edition or Kohlefaser-Sandwich
Front suspension Independent suspension, push-rod activated torsion springs
Rear suspension Independent suspension, push-rod activated torsion springs
Dampers KW
Brakes AP 4 Piston
Disc AP
Front and Rear Pads Carbone Loren RC 6
Master Cylinder Front/Rear Size 75mm
Brakes balance Adjustable
Fire extinguishers Life Line Zero 360 – 2,25kg
Fuel Tank FT3 regulation
Safety belts Shroth Profi III-6H
Rollover structures PRC with certification
Batteries Red Top – 15
Steering arms PRC
Steering wheel AP
Data Logger (Dash Display) AIM MXL or Formula
Aerofil „rear wing“ PRC
Wishbones Aluminium PRC
Transmission 6 + Reverse
Gearbox Hewland FTR Sequential mechanic controlled gearbox – quick shift or Paddel
Steering PRC longitudinal gearbox Limited-slip differential
Front tyres 13″ Fond Metall Magnesium Wheels 9×13
Rear tyres 13″ Fond Metall Magnesium Wheels 11×13
Weight 580kg (weight with water and lubricant)
Exhaust system Tusche
Cooling Radiator Aluminium PRC
Clutch 3 Disc Sachs or AP
Energy Dry Sump PRC